Sunday 6 November 2011

Vasárnap

Eltelt egy hét a napi mérlegreállás nélkül. Fura volt, majd' egy évnyi napi mérés után....az eredmény 30 deka fogyás, a reggeli súlyom 80,7 kg. Vegyes érzelmekkel viseltetek. Egyfelől nyilván nem lettem volna boldog, ha hízok, másfelől tisztában vagyok azzal, hogy a súlytartás egy tól-ig határon belüli ingadozást jelent, nem egy konstans értéket. Szóval összegezve azt hiszem elégedett vagyok. A heti kalóriátlagom nem teljesen alakult úgy, ahogy elterveztem, mert 1430 lett, ami kábé ott van, mint a múlt heti.

Pedig határozottan azt akartam, hogy 1700-1800 körül legyen az érték, de ez nehezebb, mint gondoltam. A már említett indokok miatt, azt hiszem. Jelesül hogy megtanultam az elmúlt években, hogy nem szabad könnyelműen dönteni egy étkezéssel kapcsolatban, és valahogy nem visz rá a lélek hogy sok üres kalóriát egyek meg. Ami viszont nem üres, az tápláló, és eltelít....

Kíváncsi leszek, ahogy közelít a tél...azt mondják az ünnepek alatt mindenki hízik valamennyit. Mert többet és más típusú ételt esznek az emberek. Nehezebb kajákat, meg fűszeresebbeket, amik több vizet is kötnek meg, és nehezebben is távoznak a testünkből. Természetesen, már csak a gyerekeink miatt is, nem említve a hangulatfaktort, fogunk mindenféle ünnepi süteményt alkotni, úgymint bájgli, zserbó, satöbbi. Mi több, megtippelem, én is fogok enni belőle....De a karácsony amúgy sem a nagy zabálás miatt olyan, amilyen. Hanem az ünnepi fények, díszek, az illatok... a fahéj, a narancs...az ünnep fogalma maga. Na de messze van az még.



No comments: