Thursday 15 December 2011

Különbségek

Mindenképpen különbséget kell tenni a dolgok között. Az itt kifejtett gondolatok, a metódusleírások, a lelki háttér, a konkrét megvalósításra vonatkozó leírások, azok mind egy súlyosan elhízott ember kálváriáját írják le. Úgy gondolom lényeges különbség van túlsúlyos és túlsúlyos között. Mert az a "túl" lehet 200 kiló plusz és 2 kiló plusz is egyaránt. Én az olyanokhoz szólok elsősorban, akik komoly súlyfelesleggel küszködnek. Azoknak, akik 3-4 kiló felesleg miatt törik a fejüket és keresik a praktikákat, vezetik a fogyinaplót, próbálják sorra a különböző diétákat...azoknak nem tudom átérezni a gondját, ez az igazság.

Megint más, akinek fogyókúrára van szüksége. Feleségem tipikus esete. Feleségem alapvetően egy vékony testalkatú, magas sportos nő, ilyen volt mindig is. Azonban az életünk során úgy alakult, hogy felszedett jónéhány plusz kilót. Lényegtelenek az okok, a körülmények, a lényeg, hogy végigcsinált egy fogyókúrát, ledobott 30 kilót, és visszatért ahhoz az étkezési rendszerhez, ami szerint mindig is élt. És csodálatosan tartja a súlyát fogyókúra nélkül. 

Mert aki sovány, de valamiért meghízik, annak kell fogyókúra...hogy korrigálja a dolgot. Hogy visszakeveredjen a helyes útra. De az olyanok, mint én....ők mások. Mi sosem jártunk a rendes úton. Nekünk nem kúra kell, nekünk át kell vágnunk az erdőn, és rá kell találnunk a helyes útra. És ott kell maradnunk. De ez egy komplett program, életünk végéig. Ezért mondják sokan, ahogy én is, hogy életmódváltás kell. Nem kúra.

Igen, tudom, sokszor írtam ezt már, de nem baj. Ismétlés a tudás anyja, továbbá nem lehet elégszer hangsúlyozni. Szóval aki reménytelenül nagy felesleget cipel, és azt gondolja, kár belevágni a változásba, mert nincs értelme...nekik szeretném üzenni, hogy de van. Én vagyok rá az élő példa.

No comments: