Saturday 24 December 2011

Pálinka és mákos beigli

Eljött ez a nap is, ma van Karácsony. Tudvalévő, hogy ez a legtöbb helyen egyet jelent a soha meg nem szűnő terített asztallal és a nagy családi full-house jellegű zabálásokkal. Hol a halászlé- töltött káposzta vonal domborodik ki jobban, hol a rántott hal- töltött pulyka hódít, de általában mindenhol roskadásig van rakva az asztal jobbnál jobb falatokkal, és minimum nyolcféle süteménnyel.

Nálunk saját hagyomány szerint alakított "Jamie Oliver-féle" göngyölt töltött csirkemell volt, egyénileg szabva, kinek sajttal-sonkával, kinek gombával petrezselyemmel, kinek álánátúró, csak a hús becsavarva a sajttal megszórt leveles tésztába. Én a gombás verziót tettem magamévá, de a tésztát lefejtettem róla, és krumplipüré és vajon párolt kukorica helyett zsírmentesen párolt kelbimbóval és zöldborsóval ettem. Isteni volt.

Viszont egyszer van karácsony alapon elfogyasztottam egy-egy szelet mákos és diós beiglit, továbbá egy-egy szelet sima és mézes zserbót. Finom volt. Ja, hogy teljes legyen a kép, aszalt almás vilmos körtepálinkával koccintottunk ebéd előtt. Újabb cukor shot, puff neki :) Igaz, két éve nem ettem se zserbót, se beiglit....amikor fogyási projekt alatt voltam, akkor természetesen nem ettem süteményt. Most azonban a súlymegtartás a célom, így valamelyest változott a kép.

Komolyra fordulva továbbra is vallom, hogy ésszerűen, mértékletesen ünnepi menüvel is jól lehet lakni úgy, hogy nem esszük le magunkat a sárga földig...Az általam elfogyasztott ebéd számolható része, úgymint a csirkemell, a gomba, a borsó, a kelbimbó 500 kalória körül volt. A négy szelet süteményre 500 kalóriát számoltam, de az csak saccolás. Azonban nagyot nem tévedek vele...de tény hogy nem számoltam ki.

Karácsonykor, illetve az év utolsó hetében általában mindenki felszed egy kis súlyt. Kíváncsi vagyok, nálam mi lesz a helyzet. Tagadhatatlan, hogy az ember több ingernek van kitéve, mint egy átlagos, szürke hétközbapon, és gyakorlatilag reggeltől estig vagy süt-főz, kitéve magát az illat- és látványorgiának, vagy azt nézi, ahogy mások esznek :) Szóval eme alkalom talán a kevesek egyike, amikor tényleg belefér. Mert ha ilyenkor sem, akkor mikor...ugye.

No comments: