Saturday 25 August 2012

100 óra nyeregben - az első két hónap


Igyekszem törekedni arra, hogy megmaradjon ez a blog annak, aminek szántam eredetileg. Azaz alapvetően az életmód-fogyás-súlymegtartás tengelyen mozgó, tapasztalat-megosztási céllal vezetett webnapló. Szóval nem szeretnék elhajlani semelyik irányba. Ennek ellenére megint a bicikliről fogok írni....


Azon apropóból méghozzá, hogy a bicikli-computerem kilométerszámlálója a mai tekerésem után átfordult a kétezredik km-en :) A bringákat június 23-án vásároltam, azaz mondhatom, hogy még a nyaralást is belevéve  havi 1000 km-t mentem. Átlagosan 20 km/h az átlagsebességem, van, hogy 22, van hogy 18. Ebből kiindulva durván 100 órát töltöttem a nyeregben az elmúlt két hónapban.

Tettem mindezt egy alapnál is alapabb, százeurós biciklivel. Ugyan a kerékpár ára alacsony volt relatíve, azonban a megvétel óta 269 €-t költöttem el különböző tartozékokra, úgymint nadrág, dzseki, sisakok, lámpák, táskák, nyereg, sárvédők, computer, pumpa, belsők, defektvédő szalagok és -spray, kulacstartók, láncolaj, zár, kulacs, napszemüveg. És mennyi minden volt, amit nem vettem meg...Pl. a hosszúnadrág, amit a fiamtól nyúltam le, a bringáskendőkkel egyetemben, vagy csillió kiegészítő, ami kelleti magát az áruházakban. Na és persze a szuper kormányok és nyergek, amiknek darabja egy fél bicikli ára lenne.

Hogy ne csak a bringáról írjak, hanem az életmód vonatkozásáról is, emellett a napi átlag 50 km tekerés mellett gyakorlatilag bármit és bármennyit lehet enni, persze nem kizárólag szénhidrátot, de néha belefér az is. Alapvetően én megmaradtam a teljes kiőrlésű pékáruknál, a alacsony zsírtartalmú sajtkrémeknél, és lehetőleg kerülöm az olajfürdőben sült dolgokat, és az édességet. Emellett az életmód mellett kifejezetten jól érzem magam, és nem kell számolgatnom meg kidekáznom az ételt.

2 comments:

Anonymous said...

well done Alan :)
Igazan kemenyen nyomod!
Megint T.

Alan said...

THX! :):)