Friday 16 August 2013

Salátagolyó



Végig kellett pörgetnem a blogot hogy csekkoljam, írtam-e már erről az ételről. Merthogy nem először csináltam meg. De nem. A cucc alapja nagyon hasonló a "töltött paprika" fantázianévvel illetett kreálmányomhoz, de mégis más. Íme a pontos adatok:


  • 8 cikk light krémsajt (by Lidl)
  • 2 dkg light mayo
  • 1dkg mustár
  • 10 dkg csemegeuborka
  • 7 szelet füstölt sonka
  • só, bors
  • 10 dkg fejessaláta

A krémsajtot villával összetörtem, hozzákevertem a többit, a sonkát és a csemege uborkát egészen apró kockákra vágva. Az egészet ízesítettem frissen őrölt/tört sóval és borssal, majd a megmosott és kicentrifugált salátalevelekbe halmoztam. A salátákból óvatosan kis gömböcöket formáltam, és a tálcára raktam szépen egymás után. 

Ez így 300 kalória, és egy jó tálcányi étel, ami alkalmas lehet például egy délutáni snack-hez, vagy egy esti filmnézés közbeni rágcsáláshoz, de akár köretként is mondjuk sült csirkemell mellé :)

Kicsit macerás kaja, viszont gyorsan megvan. A lild-ös krémsajt darabja 22 kalória, a sonka szelete 9. Az összetevőket is lefotóztam, nincs bennük semmi extra, talán a "lighter than light mayo", de végül is ebből minimális kell csak. Lehet variálni még lereszelt főtt tojással, reszelt cheddar sajttal, vajjal, friss zöldfűszerekkel...de így elkészítve a legalacsonyabb a kalóriértéke.



2 comments:

Anonymous said...

Köszi, hogy időnként raksz fel recepteket, nekem nagy segítség, sokszor lövésem nincs mit egyek, ilyenkor (na nem mindig :D)jön a kenek egy zsíros kenyeret.

Erika

Alan said...

Az az igazság, hogy épp ma beszélgettünk a feleségemmel arról, mennyire egyhangú egy fogyós étrend. Tény, hogy ugyanazok az összetevők vanank variálva, és egy idő után monotonnak tűnik....felmerül bennem a kérdés, vajon a cukros-zsíros kaják miért nem tűnnek monotonnak egy idő után sem? Talán itt jön képbe az addikció, mint ok....fene tudja...
Igyekszem minél több receptet felrakni....szerintem nincs olyan étel, amit elkészítettem volna már, és ne lenne fent itt a blogon de sajnos elég szűk a választék, és ugye az ízlésvilágom által is "be van folyásolva" :)
Üdv, és köszi a kommentet.