Sunday 8 September 2013

Müzliszelet újratöltve


Csak nem hagyott nyugton ez a müzliszelet-téma. Legyártottam a saját verziómat, de olyan...nem is tudom...olyan sűrű, fojtós volt. És a kalóriája is magasabb volt, mint a Weetabix zabos szelete. Igaz, nem volt benne egy rakás adalék, meg cukor, szóval nem volt rossz, de éreztem én, hogy tudok ennél jobbat is LOL. Jelentem, sikerült. A kulcs az összetevők aránya volt, illetve hogy a zabkorpát búzakorpával helyettesítettem, ami szignifikáns kalóriacsökkenést eredményzett. A massza állagán is változtattam, több alma és kevesebb pehely került bele. A kókuszreszeléket mellőztem, mert ízre szinte észrevehetetlen volt, viszont brutálisan beleszól megintcsak a kalóriába. A cél az volt, hogy egy olyan normál méretű müzliszeletet alkossak, ami ehető, cukormentes, olcsó, és 50 kalória alatt van darabja. Íme a recept:

  1. 50 deka alma. Meghámozva, csutkátlanítva, lereszelve (sajtreszelő)
  2. 15 deka zabpehely
  3. 15 deka búzakorpa
  4. fahéj....olyan púpozott kávéskanál
  5. 40 db édesítőtabletta, porrá őrölve
A masszát zsírpapírral bélelt tepsibe öntöttem, és egy faspatula valamint egy kisebb sodróhenger segítségével elegyengettem. 160 fokon, légkeveréssel, 45 percig sütöttem előmelegített sütőben. Utána 20 perc hűlés után kiszedtem papírostul, megfordítottam, lehúztam róla a papírt, majd felszeleteltem.


22 darab lett belőle,  és átlagosan 22 gramm súlyú lett egy szelet. A Weetabix-é szintén ennyi. Persze nem tudtam ránézésre grammra pontosan ugyanakkora szeleteket vágni, így lett 21 grammos, és 23 grammos is. A lényegen nem változtat. Íme az adatok:

No comments: