Monday 4 November 2013

Tudom, hogy nem vagyok normális....

Ma volt kis időm, és nekiálltam szétboncolni az elmúlt harminc hét rögzített adatait. MIndennap leírom, hogy mennyit ettem, hány kalóriát....és azt is, hogy mennyit mozogtam, illetve a mozgással mennyi kalóriát égettem el. Hetente mérem a súlyom, és minden héten átlagértéket számolok a bevitt kalóriákból, és a bevitt-mínusz-ledolgozott kalóriákból. Ez utóbbi számot hívom "egyenleg"-nek.
A célom az, hogy a sokféle étrend-sokféle mozgás-sokféle eredmény adattömegből kihozzak valami olyan kódot, aminek meg lehet felelni. Ehhez sokrétű elemzésnek kellett alávetnem az adatokat, úgymint megállapítani, mik azok az értékek, amiknél biztosan nem fogyok, és milyen arányszámokhoz, milyen százalékos fogyás-esélyek rendelhetők.

Igen, tudom....nem vagyok normális. Tisztában vagyok azzal, hogy ezek a számok, utalások, aránypárok rajtam kívül nem mondanak senkinek semmit, a képet kizárólag illusztrációnak szántam, ez egy szelete az xls fájlomnak, amiben számolgatom a dolgaimat. De a sok-sok boncolgatásnak csak megvan az eredménye, mert kialakulni látszik egy meglepően logikus minta, amiből fel fogok tudni állítani egy kódrendszert, ami után nincs más dolgom, mint aszerint létezni LOL Ugye milyen egyszerű? :D

A gondatlan étkezés örömét meghagyom azon szerencséseknek, akik mindenféle látható és azonnali következmények nélkül tömhetik a pocakjukat a sok finom szénhidráttal és zsírral :):)

6 comments:

strigadur said...

Elképesztő vagy Alan ! :)Nem mondom, hogy tök egyszerű a táblázatod de ha jól értelmeztem…
-Ha 1700-1800 lenne a napi bevételed akkor extra mozgás nélkül is tartanád.. illetve fogynál a súlyodból (az egyenleg is 1700-1800)
- Ha 1800-2300 lenne akkor minimális extra mozgással is tartanád a súlyod ? (az egyenleg továbbra 1700-1800)
Persze… boncolgathatnánk még azt is, hogy miből tevődik össze az a 1800kcal de ahhoz még 2 monitort be kellene szerelni
Mindenesetre… nagyon jól csinálod! Ha van fény az fogyi-alagút végén akkor te vagy az aki a máglyát táplálja :) Sokkal könnyebb haladni ha tudom +/- 5kg-os súlyingadozással meg lehet tartani a kitűzött eredményt ;)
& igen...GONDTALAN "étkezés" s z á m u n k r a örök tabu-téma marad... nekünk mindég ott lebeg a szemünk előtt a falat következménye...

strigadur said...

Ui... bárki is mondta "nem vagy normális" persze hogy igaza volt !! :)
Különleges vagy s ennek nagyon sokan módfelett örülnek ;) Ha "normális" lennél le sem tojnád a többi szenvedő embert... s ezt nagyon köszönöm.

Alan said...

Köszi Strigadur! :) Jól értelmzed.Érdekes módon minél inkább nő a bevitt kalória összege, annál inkább csökkennie kell az egyenlegnek. Ha csak kicsit lépem túl az alapanyagcserét,, mondjuk 2300 körül eszem, akkor 1100-as átlaggal is tudok fogyni, de ha ennél több megy befelé, akkor az 1100 körüli egyenleg nem elég, lejjebb kell menni :) Végülis logikus, minél inkább elhajlok, annál keményebben kell kompenzálni.
Miketnem írszmán...lányos zavaromban elpirulok a végén LOL....amúgy azért ha már révben van az ember,el lehet engednie magát 1-1 alkalomra...de hosszú távon, tartósan kontroll nélkül szerintem úgy visszahíznánk, mint a szél. Ez van....mondjuk lehet genetikai keresztnek is titulálni, de a lényegen nem változtat.
Köszönöm a kommentet.

Alan said...

:):) Köszi, jól esett :):)

Zsófi said...

Igen igen, vissza híznátok:P! Persze ezt (remélem) nem fogjátok bőrötökön tapasztalni, de egy terhesség körüli kontrollvesztés teljesen haza vágja az elért eredményeket. Jó tudom...miért kellett elveszíteni a kontrollt.
Azért látszik a férfi és női agy között a különbség. Nekem ez a táblázat egy csomó szám, és jéééé, de szép színes:D. Na jó, ezt azt én is leszűrtem...pl. azt, hogy de jó férfinak lenni, mert még fogyós üzemmódban is de sokat ehettek :D :P!

Alan said...

Zsófi, igen, miért kell a kontrollt elveszíteni...jó kérdés, de ugye ha tudom előre, hogy elesek, akkor leülök gyorsan :) Szóval ez az egész egy tapasztalati úton történő tanulásos folyamat, amit menet közben kell/lehet kiismerni. És hát azért nem vagyunk gépek, hogy mindig minden csak a kontrollról szóljon...
A sok meg relatív ;-) Én a BMR-ból indultam ki, ami ugye nem- és magasságfüggő. Én nagyon sokszor élem meg a mondjuk 2200-2300 kalóriát baromi kevésnek. Pl. tegnap 2300 kalóriát ettem egész nap, és 1958 kalóriát bicikliztem le. Az egyenlege ennek 342. Ha csak a 2300 kalóriát veszem, az egy alacsonyabb BMR-al rendelkezőnek tűnhet nagyon soknak. A valóság valahol ott van, hogy hajnal ötkori kelés, és közel négy óra a szobabiciklin eltöltve....mindezek mellett a 2300 kalória már egyáltalán nem tűnik soknak LOL
Köszönöm a kommentet.