Thursday 9 July 2015

Túrós almás izé


Rég tettem fel receptet. Elsősorban azért, mert nagyjából minden olyan, amit készítettem mostanában, már valamilyen formában jelen van a blogon, szóval nagy újdonságot nem tudtam felmutatni, ami végülis érthető, hiszen eléggé beszűkült a mozgástér, ha diétás ételekről beszélünk.

Ma azonban megszállt az ihlet, és csináltam süteményt. Nincs benne se cukor, se finomliszt, se semmilyen zsiradék LOL. És mégis finom. Egy szelet belőle 85 kalória, a legnagyobb tepsimben sütöttem, és 20 szeletre vágtam fel. Ujjnyi vastag szeletek lettek. természetesen nem szép sütemény, és nyilván ha valaki egy Rákóczi túrós és egy Rigójancsi között kóstolja meg, nem fogja az egekig magasztalni....de kiváló snack, ha valaki édességben gondolkodik, ami nyugodt lelkiismerettel fogyasztható.

Íme a hozzávalók:

-500 gr túró
- 2 db alma (bazi nagy piros ír alma volt)
- 300gramm cukornak megfelelő édesítő (én sodium cyclamate-ot használtam)
- Vanília babpaszta (egy fél mokkáskanálnyi)
- 4 tojás
 * ezeket a hozzávalókat el kell szépen keverni, hogy nagyjából homogén masszát kapjunk. ha megvan, jöhet hozzá az általam a következőképpen összeállított keverék:

-100 gramm zabpehelyliszt
- 50 gr. zabpehely
- 50 gr. zabkorpa
- 50gr rizsliszt
- 10 gr nyílgyökérliszt
- 10 gr kókuszliszt
- 10 gr őrölt chia

Ezt az egészet alaposan elkeverjük, és 180 fokon megsütjük, kb 20 percig. Én extrém módon félek a leragadástól, szóval nem kockáztattam: kókuszzsírral kikent sütőpapírra egyengettem el a masszát. Simán kijött a tepsiből, és teljesen jól szeletelhető lett.

Miért jó? Azért, mert nincs benne a rettegett hármas (finomliszt, cukor, zsiradék)....ellenben van benne túró, tojás, zab...azaz kiváló fehérjék és rostok, valamint zsírból is csak természetese, ami a tojás sárgájában van. Fogyni nem alkalmas, mert baromira eteti magát, igaz, mindössze 85 kalória/szelet, szóval azért lehet belőle enni anélkül, hogy nagyon elszaladnának a kalóriák. 

No comments: